TIPS:"Kebaikan Aloe Vera pada kulit."

1/09/2018 01:13:00 AM
kebaikan aloe vera pada kulit
Kebaikan Aloe Vera pada kulit.

Aloe Vera sangat dikenali sebagai tumbuhan yang mempunyai banyak kegunaan dan khasiat terutamanya untuk kesihatan dan kecantikan.

💭Nak tahu tak apa kebaikan Aloe Vera ni pada kulit?Jom tengok sama-sama.😊
kebaikan aloe vera
Antara kebaikan Aloe vera pada kulit:

✔️Dapat melembapkan kulit.
Kadar air yang tinggi dalam aloe vera dapat membantu atasi masalah kulit muka dan badan yang terlalu kering. Selain itu, jika dipakai sebagai asas sebelum mengenakan solekan, kelembapan pada kulit dapat dikekalkan, dan seterusnya tidak akan menyebabkan kulit kembali kering.

✔️Bantu atasi masalah jerawat.
Kajian menunjukkan bahawa Aloe Vera mempunyai sifat anti bakteria. Jadi penggunaan Aloe Vera dapat membantu dalam mengurangkan terjadinya jerawat serta dapat menyembuhkannya.

✔️Pudarkan parut jerawat.
Aloe Vera mampu mempercepatkan proses penggantian sel kulit, dan menjadikan kesan luka sembuh dengan lebih cepat.Jadi, bagi mereka yang ingin mengurangkan kesan parut jerawat pada wajah, boleh cuba sebagai pilihan alternatif.

✔️Melambatkan proses penuaan.
Anti-oksidan penting, termasuk beta karoten, vitamin C dan E yang berguna terkandung dalam Aloe Vera dapat meningkatkan keanjalan kulit dan melambatkan proses penuaan.Penggunaan yang konsisten dan berterusan akan membuatkan kulit kelihatan lebih anjal dan muda.

✔️Menjadikan kulit wajah lebih berseri.
Aloe Vera dapat membantu menghilangkan sel-sel kulit mati dan menggantinya dengan kulit baru.Jadi kulit akan kelihatan lebih segar dan berseri-seri.

Psst..kalau nak tahu dalam Face Mist Mary Jardin pon ada PATI ALOE VERA tau. Spray-spray ja kulit sentiasa lembab dan segar.😘👍

===============================
FB Page : Ibu Aisyah-Mary Jardin
IG : ibuaisyah.maryjardin
Blog : ibuaisyahmaryjardin.blogspot.com
Whatsapp : 0194305326 | Klik ⬇️
»»» http://www.wasap.my/60194305326/MaryJardin
===============================

No comments:

Powered by Blogger.